Saturday, April 30

Saya kuat lha !

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah , lagi Maha Mengasihani


Tuhan tolong aku !


untuk kali pertamanya dalam hidup aku ,
berlaku satu perkara yang aku sendiri
rasakan bagai satu ilusi !
tapi ! untuk aku

apa yang tinggal ? kawan2 ? teman terbaek ?
apa yang aku rasa sekarang ini ,
mungkin yang terbaek untuk sesape
yang tak suka akan
keberadaan aku kat sekolah tuh !

ayat ape aku pakai neh geng ? suda lha tade benda yang
patut dipersoalkan lagi ,cuma yang aku nak bagi tahu
kawan2rapat aku ! jangan risau lha !bukan apa ,
kalo dah takdir bende tuh ade , ade lha ,but !
aku bukan lemah lha geng ! bukan
dayus !

cuma allah tuh adil ! kalo satu perkare yang
tidak di-adili dengan betul
dan jujur , mesti ade balasannya

" hati saya kuat mengatakan yang peluang saya nak masuk
balik tidak lha sesusah yang saya rasakan
seperti sebelum inih "

ya allah !
ku pohon padamu , agar kau permudah kan segala urusan yang
bakal hamba-mu tempuhi , dan kurang kan lha rasa sesak
didada bagi mereka yang sedang berada dalam
keadaan -keadaan getir dalam apa jua
masalah yang melanda ,
AMINN !

oukeh lha ! , bagi mengakhiri segala luahan hati untuk hari ini ,
aku harap agar kaka teyra , cucu , mosz , topeq , acap , ieqa ,
dan pada2 sape2 yang bagi support dekat aku !
aku ucapkan terima kaseh ! budi korang !
aku sanjung tinggi2 !

"kalau ada jodoh jumpe lagi"

sayounara !

7 comments:

  1. Bersabar lah. Mungkin ada hikmah atas apa yg berlaku.

    ReplyDelete
  2. hohoi , sies tetiba aku rasa mcm sebak pulak kau pindah even aku tak rapat dgn kau kan ? heh ! sabar ye kawan . nanti aku tlg jagakan kawan rapat kau tu .

    ReplyDelete
  3. yea2 , terima kasih ! like what i'm said , budi kaw , aku sanjung tinggi2 !

    ReplyDelete
  4. pape pown y trjadi .. la0 ad jdoh .. kte jmpe gax nty .. cucu akn tngu atuk .. :)

    ReplyDelete
  5. sabar kawan , ramai yg akan support kau . byk-2 bersabar okay . aku ingat last kau tego aku time nangis tu , sabar keyh kawan (:

    ReplyDelete
  6. sudah adat dlm pertemuan, perpisahan akan berlaku...lumrah alam dik..kita kne terima dengan hati yg redha..anggap ini semua dh suratan kita sebagai manusia..janji kamu jg diri dan jangan sesekali melupakan kawan2 yg begitu ikhlas dengan kamu...ini adalah kawan sebenar kamu...

    ReplyDelete
  7. SALAM...SABAR K DIK...KHDUPAN MMG CAMTU...NWAY CAMAT BERKENALAN N AKK DA FLLOW ADK...FLOW AKK YE COZ IM NEW...HEHE...THX

    ReplyDelete